2007/02/15

The Holiday

想要給自己一個輕鬆的情人節,昨天(2.14)約了一位認識很久的朋友陪我去看The Holiday。雖然先前就知道電影情節,可是看完整整兩個小時又十分鐘的影片,我滿腦子都在想著那些對話,帶著一顆充滿幸福的心走出了電影院。
這一部電影有我最喜歡的Cameron Diaz,她和Jude Law的甜蜜互動,會讓我份外想念起另一半。女人總是經過戀愛的滋潤後,還是會莫名的使用那些任性的特權,即使都分手了,你還是會想在睡前打電話給對方,還是會想要聽到他的消息,他給的關心。
這一部電影很適合失戀的朋友,這個我可以證明XD 有一段我覺得很棒的台詞
It doesn't matter how many new haircuts you get, or gyms you join, or how many glasses of chardonnay you drink with your girlfriends...you still go to bed every night going over every detail and wonder what you did wrong or how you could have misunderstood.and how in the hell for that brief moment you could think that you were that happy. And sometimes you can even convince yourself that he'll see the lightand show up at your door. And after all that, however long all that may be,you'll go somewhere new. and you'll meet people who make you feel worthwhileagain. And little peices of your soul will finally come back. And all thatfuzzy stuff, those years of your life that you wasted, that will eventuallybegin to fade.
之所以可以印象深刻是因為這樣子心痛的感覺我也有過,當時很害怕一個人的時候,看著螢幕裡顯示的帳號流淚,我從來都不知道自己會如此的難過,也從來沒想到會有這麼一天,一個人哭到沒辦法騎摩托車停在路邊大哭...。
一直到現在,我才知道,人生就是如此,不停的一直繞著圈走,也許你可以選擇不同的路,可是到頭來,你還是會回到原點。
沒辦法,這就是人生阿

沒有留言: